Hybride event organiseren? Online Event Platform helpt!
Een online pub quiz, een vrijdagmiddagborrel via Zoom of Teams en zelfs netwerkbijeenkomsten die via de webcam plaatsvinden; sinds de komst van het coronavirus zien we een verschuiving van offline naar online. En ook wanneer er weer meer kan en mag, zullen er steeds meer virtual events zijn. Hoe houd je in de online jungle de aandacht van de virtuele bezoekers vast? Door online en live te combineren in een hybride event. Hét event van de toekomst. Wil jij een hybride event organiseren? Lees hieronder de tips & tricks van Online Event Platform.
Hybride event: live en online tegelijk
Een hybride event is een combinatie van een live event en een online event. Het evenement kan worden georganiseerd voor zowel live publiek als virtuele bezoekers en draait om beleving en interactie. Denk aan een kick-off, een presentatie of een netwerkbijeenkomst. Met een hybride evenement lijkt het alsof bezoekers zelf aanwezig zijn, maar dan digitaal.
De voordelen van een hybride event
Een hybride event gaat verder dan een live streaming. Het draait namelijk om interactie en betrokkenheid van deelnemers. Organiseer je een hybride event op een goede manier, dan kun je het deelnemersaantal vergroten. Er zitten namelijk veel voordelen aan:
- Het is coronaproof
- Minder reistijd voor online deelnemers
- Meer bereik door de combinatie van live- en online deelnemers
- Interessanter voor bezoekers door de interactiemogelijkheden
- Een online event is aantrekkelijk voor sponsors
- Mogelijkheid om te netwerken. Bezoekers kunnen met elkaar in contact komen
Waar moet je op letten?
Om je hybride event succesvol te maken, moet het aan een aantal voorwaarden voldoen. Hier kun je op letten:
Denk na over de doelgroep:
Om te weten hoe je de aandacht van je bezoekers kunt vasthouden, moet je je verdiepen in je doelgroep. Wat speelt er bij je bezoekers? Wat vinden ze interessant en hoe betrek je ze bij je event?
Kies een duidelijk onderwerp:
Om de ideale bezoeker naar je event te trekken, kies je voor een onderwerp dat leeft onder je doelgroep.
Maak het interactief:
Zorg dat je bezoekers zich niet vervelen. Kies dus voor een interactief programma. Las bijvoorbeeld vragenrondes in of ga voor een rollenspel. Maak een duidelijk script vooraf.
Denk aan mooie beelden en een inspirerende vormgeving:
Met wisselde beelden en een mooie vormgeving houd je je bezoeker geboeid. Gebruik dus meerdere camera’s en besteed aandacht aan de vormgeving.
Houd het kort:
Mensen hebben het tegenwoordig druk, daarnaast hebben ze een korte spanningsboog. Een evenement dat te lang duurt trekt weinig mensen aan. Houd het dus kort en zorg dat het interessant blijft.
Hulp bij het organiseren van je hybride event?
Waar je hybride event ook over gaat, een interessant evenement vraagt de nodige voorbereiding. Wil je een hybride evenement organiseren, maar heb je geen tijd of weet je niet waar je moet beginnen? Online Event Platform biedt de uitkomst. Met diverse studio’s, toffe content en veel inspiratie kunnen wij jou alle zorg uit handen nemen en weten wij van jouw idee een succesvol evenement te maken.
Neem gerust contact op voor meer informatie