Jouw publiek bereiken met een live stream?
Bij een live stream worden audio- en video-opnames van verspreid via het internet waardoor deelnemers vanuit hun thuis of werkplek real time kunnen meekijken. Hoe kun je dit het beste toepassen voor zakelijke evenementen? En wat zijn de voordelen?
Meer deelnemers
Bij een live stream krijgen meer personen de mogelijkheid om deel te nemen. Ook degenen die het (online) evenement hebben gemist hebben de gelegenheid om achteraf de opname terug te kijken.
Besparing
Een live stream bespaart tijd en geld doordat mensen virtueel bij elkaar zijn en bijvoorbeeld geen reiskosten hebben. Deelnemers besten hun kostbare tijd goed omdat een live stream minder tijd in beslag neemt dan het bijwonen van een evenement op locatie.
Een wereldwijd publiek bereiken
Livestreaming maakt het bereiken van jouw doelgroep vanuit de hele wereld mogelijk. Wanneer je beurzen, conferenties of congressen livestreamt, krijgt je fysieke evenement hierdoor ook meer bekendheid.
Right here, right now
Uit onderzoek blijkt dat bezoekers 3x langer naar een live stream kijken dan naar een vooraf opgenomen sessie.